Pages

Monday 4 March 2013

Skim Perantisan Mekatronik untuk belia lepasan SPM.....PENGAMBILAN SEKARANG!!!


BERITA BAIK!!!! MARI BELAJAR SECARA PERCUMA!!!
PEMBANGUNAN SUMBER MANUSIA BERHAD (PSMB) di bawah kementerian sumber manusia  menaja yuran pengajian sepenuhnya kpd pelajar yg layak dgn syarat LULUS bm,matematik dan sains. Kursus tajaan yg ditawarkan adalah SIJIL KEMAHIRAN MALAYSIA (SKM) dalam Sijil Mekatronik Teknologi(tahap 1-3)

-yuran pendaftaran kolej MCS PERCUMA*
-yuran pendaftaran JPK tahap 1 PERCUMA*
-yuran pendaftaran JPK tahap 2 PERCUMA*
-yuran pendaftaran JPK tahap 3 PERCUMA*
-yuran pengajian sepenuhnya (tahap 1-3) PERCUMA*
*ditanggung sepenuhnya oleh PSMB. TIADA PINJAMAN(BIASISWA PENUH)

FAEDAH DAN KEISTEWAAN
Bagi melahirkan lebih ramai tenaga profesional dan separa profesional dalam pelbagai bidang teknologi dan kejuruteraan, kerajaan serta pihak industri mengambil inisiatif menyediakan Skim Perantisan Mekatronik kepada belia lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

APA ITU MEKATRONIK?

mekatronik adalah satu bidang baru yang penting dalam industri masa kini yang menggabungkan kejuruteraan mekanikal dengan kejuruteraan elektronik, teknologi komputer dan kawalan untuk menghasilkan suatu sistem bersepadu.

Selepas tamat pengajian, perintis akan dianugerahkan Sijil Kemahiran Malaysia Juruteknik Automasi (Mekatronik) Tahap 3 oleh Jabatan Pembangunan Kemahiran (JPK) serta sijil daripada Pembangunan Sumber Manusia Bhd. (PSMB).

COLLEGE MCS TERPILIH MENJADI TEMPAT LATIHAN SKIM PERANTISAN DI BAWAH KERAJAAN SUMBER MANUSIA  DAN TELAH MENDAPAT KELULUSAN DARIPADA JABATAN PEMBANGUNAN KEMAHIRAN (JPK)

*Biasiswa ini terhad utk 20 org yg mendaftar di College MCS, Banting,Selangor

*Dapatkan Elaun sara diri RM500 sebulan sepanjang pengajian di kolej.Temuduga masih terbuka.
Berminat???? SMS SEKARANG!!! <NAMA PENUH><NO IC><ALAMAT RUMAH> hantar ke nombor 013-4990186.


No comments:

Post a Comment

About Me

Banting, Selangor, Malaysia
College MCS didaftarkan atas nama Prudent Communication Sdn. Bhd. pada 13.03.1997 dan secara rasminya telah mendapat pengiktirafan sebagai salah sebuah Institusi Pendidikan Tinggi Swasta (IPTS). No. Rujukan kelulusan penubuhan IPTS daripada Jabatan Pendidikan Swasta (JPS) ialah KP(JPS)5195/IPTS/899. College MCS menubuhkan Unit Career & Academic Development ( CADev ) bagi menyelaraskan kandungan kursus supaya sentiasa memenuhi tuntutan dan kehendak sektor industri. Dengan itu, para graduan dari College MCS akan lebih bersedia kerana dilengkapi dengan ilmu pengetahuan dan kemahiran yang bakal menjamin kerjaya mereka dalam sektor awam dan swasta.