Pages

Saturday 16 March 2013

PROGRAM IJAZAH PENGURUSAN PERNIAGAAN

Tanggal 18 Mac 2013, akan umumkan keputusan STPM 2013. Bagi pelajar lepasan STPM 2013 dan STPM 2012 atau sebelumnya, yang berminat bahagian bisnes, menceburi bidang perniagaan boleh sambung pengajian dalam program ijazah pengurusan perniagaan.


Ijazah Pengurusan Perniagaan (BBA) (Hons) (KA 10775)
(BACHELOR OF BUSSINESS ADMINSTRATION)
Objektif Kursus Pengajian
Matlamat utama penawaran kursus ini adalah untuk melahirkan pelajar-pelajar yang boleh menguasai bidang pengurusan perniagaan dan mendapat pengalaman dalam pentadbiran perniagan serta menunjukkan bagaimana kursus ini dipraktiskan di dalam perniagaan komersial.


Kursus ini ditawarkan khusus bagi memenuhi permintaan institusi perniagaan yang memerlukan tenaga pekerja yang memahami budaya perniagaan antarabangsa dan mempunyai pengalaman dalam bidang pemasaran, kewangan , sumber manusia dan sebagainya. Tempoh pengajian ini adalah selama 3 tahun yang mengandungi 6 semester.Di samping itu, graduan juga berpeluang melanjutkan pelajaran ke peringkat Ijazah Sarjana dan PhD di Universiti Tempatan dan Luar Negara.

Tempoh Pengajian: 3 tahun (selepas STPM, Sijil) or 2 tahun (selepas Diploma)

Syarat Kelayakan
 STPM dengan lulus penuh dalam 2 matapelajaran atau CGPA 2.00 termasuk Pengajian AM.
 Lulus Diploma dalam bidang berkaitan dengan CGPA 2.00
 Lulus Program Foundation
 Kelayakan lain yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan Malaysia

  • ANDA PERNAH AMBIL SUBJEK PERAKAUNAN, EKONOMI DAN PENGURUSAN PERNIAGAAN DALAM STPM?
  • JIKA YA, ADAKAH ANDA TIDAK BERPUAS HATI TENTANG KEPUTUSAN STPM YG ANDA TERIMA?
  • INILAH MASA ANDA UNTUK SAMBUNG IJAZAH INI KERANA ANDA TELAH ADA PENGETAHUAN DALAM PERNIAGAAN SEMASA ANDA BELAJAR DALAM STPM DULU..

PROGRAM IJAZAH PENGURUSAN PERNIAGAAN (PERNIAGAAN ANTARABANGSA) ADALAH PROGRAM KERJASAMA ANTARA KOLEJ UNIVERSITI TECHNOLGY TWINTECH DAN COLLEGE MCS.......
BACHELOR OF BUSSINESS ADMINISTRATION( INTERNATIONAL BUSSINESS)

Daftar Melalui SMS Dengan memberi nama penuh, no ka pengenalan Dan keputusan SPM Dan STPM Di no telefon 013 4990186.

 SEMOGA IMPIAN ANDA AKAN TERCAPAI DEMI KEGEMILANGAN KERJAYA PADA MASA HADAPAN


No comments:

Post a Comment

About Me

Banting, Selangor, Malaysia
College MCS didaftarkan atas nama Prudent Communication Sdn. Bhd. pada 13.03.1997 dan secara rasminya telah mendapat pengiktirafan sebagai salah sebuah Institusi Pendidikan Tinggi Swasta (IPTS). No. Rujukan kelulusan penubuhan IPTS daripada Jabatan Pendidikan Swasta (JPS) ialah KP(JPS)5195/IPTS/899. College MCS menubuhkan Unit Career & Academic Development ( CADev ) bagi menyelaraskan kandungan kursus supaya sentiasa memenuhi tuntutan dan kehendak sektor industri. Dengan itu, para graduan dari College MCS akan lebih bersedia kerana dilengkapi dengan ilmu pengetahuan dan kemahiran yang bakal menjamin kerjaya mereka dalam sektor awam dan swasta.